OSTA • MYY • VAIHDA • VENEET • MOOTTORIT • VARUSTEET
Venepörssi

Jonmeri 33

02.11.2021 11:16, Varsinais-Suomi , Naantali

Jonmeri 33-kuva-1
Jonmeri 33-kuva-2
Jonmeri 33-kuva-3
Jonmeri 33-kuva-4
Jonmeri 33-kuva-5
Jonmeri 33-kuva-6
Jonmeri 33-kuva-7
Jonmeri 33-kuva-8
Jonmeri 33-kuva-9
Jonmeri 33-kuva-10
Jonmeri 33-kuva-11
Jonmeri 33-kuva-12
Jonmeri 33-kuva-13
Jonmeri 33-kuva-14
Jonmeri 33-kuva-1
Jonmeri 33-kuva-2
Jonmeri 33-kuva-3
Jonmeri 33-kuva-4
Jonmeri 33-kuva-5
Jonmeri 33-kuva-6
Jonmeri 33-kuva-7
Jonmeri 33-kuva-8
Jonmeri 33-kuva-9
Jonmeri 33-kuva-10
Jonmeri 33-kuva-11
Jonmeri 33-kuva-12
Jonmeri 33-kuva-13
Jonmeri 33-kuva-14
  • Vuosimalli: 1987
  • Tyyppi: Purjevene

Suomalainen Jonmeri 33 on todellinen matkapurjeveneiden klassikko! Tämä yksilö on viimeisiä tehtyjä (Purjeno. FIN-5761, runkonumero 48, vm. 1987). Nautorin ex-työntekijä, Jorma Nyman suunnitteli ja toteutti tämän kaunottaren, ja moni kutsuu Jonmeri 33:sta monista muistakin syistä “Pikku-Swaniksi”, kuten esimerkiksi työnjäljen huippulaadun takia. Kaikki omistajat ovat pitäneet ja päivittäneet tätä sulotarta huolella ja kyseessä onkin hienokuntoinen laatuvene kaikilta osiltaan. Saattaapa olla paraskuntoisin alkuperäinen Jonmeri 33. Jon on mainio purjehtija, varsinkin reippaissa keleissä matka sujuu. Jon on todella kestävärunkoinen avomerivene ja näillä on ylitetty Atlantin valtameri useita kertoja. Veneeseen mahtuu hyvin kuusihenkinen miehistö, mutta metrin leveisiin takapunkkiin on mahtunut helposti lapsia, nuoria tai rakastavaisia neljäkin eli kahdella nelihenkisellä ystäväperheellä on useita kesiä sujuvasti purjehdittu. Vene on runsaasti varusteltu ja paranneltu - kaikki toimii. Olemme kolmas omistaja, meillä vuodesta 2007. Veneeseen on tehty monia isoja ja pienempiä remontteja, esimerkiksi sen kyljet on maalattu kiiltäväksi ja ovatkin sataman kuin sataman kiiltävimmät. Vene on ollut pari vuotta talviteloilla ajanpuutteen vuoksi ja siksi se myydäänkin. Venettä on telakallakin jatkuvasti huollettu ja esim. konetta käytelty keväisin ja syksyisin ja akkuja ladattu myös talvisin. Vene on telakalla Naantalin Rymättylässä, Rimito-Marinilla. Itse asun pääkaupunkiseudulla, mutta valmiina lähtemään näyttämään venettä, kun ajasta sovitaan. Vene voidaan laskea ja/tai yhteistyössä säilyttää 21/22 talven Rimitossa. Ja tietty olen valmis auttamaan laskuissa ja rikaamisessa yms. Kuvista todettakoon, että jotkut niistä ovat osaksi vanhentuneita, koska jotkin varusteet on kuviin verrattuna uudistettu. Esim. edellinen omistaja käytti kahta rullagenuaa, mutta me emme. Molemmat rullat ovat kyllä olemassa ja kuuluvat kauppaan. Kuvista muut kuin viisi viimeistä on tuoreita valokuvia, eli viisi viimeistä, joissa 2 genuarullaa ja patjoja ovat vanhoja kuvia. Lisäyksiä varusteista: • Vene ei ole katsastettu tänä vuonna, koska ei ole laskettu veteen, mutta katsastusvarusteet päivitetään • Teak-kansi on hyvässä kunnossa, vaatii tosin nyt talven jäljiltä kunnon harja- & vesipesun • Kyljet myllytetty ja kiilottettu juuri, samoin kannen kiiltävät gelcoat pinnat • Volvo-Pentassa uusittu viime ajokaudella pakomutka (se joka yhdistää veden ja pakokaasun ennen vesipakoputkea) sekä lapponestoventtiilin kalvo, ja joka purjehduskaudella vaihdettu Volvo-Penta-öljyt, suodatin sekä impelleri • Masto on erittäin jykevä kannenläpi mastonhuippuriki rod-vanteilla • Peräsimessä, peräsin lavassa ei ole yhtään klappia • Kääntyvät kolme lapaa Maxprop -potkurissa, italiaista laatutyötä • Yksipistenosto vankalla liinalla, jota käytetty, joten nostoliinat eivät naarmuta kylkiä • Septi 120 litraa, imutyhjennys korvausilmaputkella ja varalle asennettu käsipumppu, mittari • Dieseltankki 120 litraa, mittari • Makeavesitankki 120 litraa, juuri uusittu pentterin vesipumppu, mittari • Aurinkopaneeli kääntyvällä NOA-ripustuksella takakaiteessa • Selden Rodkick kannatteleva hydraulikiki - vastikään uusittu • Teetetty normia selvästi suurempi ruori – helpompi ohjata laidalta – varsin uudella hirvennahkapäällyksellä • Pedestaalin mittaripod/kotelo uusitaan, koska vanha huonossa kunnossa • Plotteri B & G Vulcan 7 R kääntöjalalla pedestaalissa, uusi (sisältää kaikuoption ja siihen voi halutessa asentaa edesnäyttävän kaikuanturin) • VDO:n Sumlog analogiset mittarit ovat erittäin luotettavat eli vanhaa “kolvattavaa”, mutta tarkkaa ja toimivaa tekniikkaa, niistä juuri huollatettu ammattilaisella nopeusmittari (sis. matka- ja trippimittarin) ja uusittu nopeusanturin siipipyörä • Facnor ja Harken genuarullat foileineen • Sprayhood uuden veroinen, koska ollut vain yhden kesän veneessä • Kaikissa avattavissa (5kpl) luukuissa hyttysverkot • Ja paljon muuta varustetta, joista saatavissa erillinen listaus

Perustiedot

Moottorin merkki ja malli Volvo Penta
Moottorin teho 28 hv
Moottorin vuosimalli 1987

Varusteet

Akkulaturi
Apujolla
Ankkuri
Ankkurivinssi
Astianpesukone
Aurinkopaneeli
Autopilotti
GPS
Hakuvalo
Hydrauliohjaus
Ilmastointilaite
Jääkaappi
Kaasuvaroitin
Karttaplotteri
Kaikuluotain
Kemiallinen
Keulapotkuri
Kompassi
Kuomu
Liesi-diesel
Liesi-kaasu
Liesi-valopetroli
Liesiuuni
Loki
Lämminvesijärjestelmä
Lämmitin
Käsisammutin
Maasähköjärjestelmä
Mikroaaltouuni
Moottoritrimmi
Pakastin
Pelastuslautta
Pesukone
Pilssipumppu
Septitankki
Stereot
Suihku
Taavetit
Targakaari
Trimmilevyt
Tutka
TV
Uimaportaat
Uimataso
VHF
Wc
Ilmoitukset








Jonmeri 33
48500 €
Inferno 33
45000 €